На тренінгу «Вирішення проблем та прийняття управлінських рішень» ми з менеджерами розглядаємо приклади бізнес-катастроф – рішень, які призвели до краху компаній або мільярдних збитків. Серед таких кейсів відомі компанії, такі як Johnson&Johnson, Motorolla, Samsung так і всіма забуті корпорації, які так і не оговтались після помилкових рішень.
Менеджери, обличчя яких посміхаються з журналів Forbes, авторитети гігантських компаній, які ведуть за собою тисячі людей, чомусь потрапляли у такі ситуації, які закінчувались дуже великими фінансовими втратами.
Ви можете подумати, що причина криється в одній з цих причин:
– Неможливість передбачити катастрофу (форс-мажор). Проте, жодна з розглянутих в кейсах помилок не сталась через непередбачувані обставини.
– Бездарність керівника. Але, менеджери великих корпорацій насправді дуже розумні люди, з високим IQ.
– Невиконання правильних рішень. Ні, команди, які працювали під керівництвом менеджерів-невдах складались з висококласних випускників бізнес-шкіл і могли побудувати систему та втілити найскладніше рішення.
– Недостатня мотивація. Знову ні! Люди, які обіймають такі високі посади, мають ненормований робочий день, більша частина їх особистого часу присвячена вирішенню робочих завдань, а збагачення компанії приносить високі особисті дивіденди. Менеджери готові покласти все на жертовник компанії і володіють не аби якою витримкою та наполегливістю.
– Недостатньо матеріальних ресурсів. Зовсім ні – корпорації не змогли б загубити великі суми грошей, якби не володіли ними.
Гроші, інформація, кращі спеціалісти, досвід – у них було все. Чому ж вони потерпіли невдачу?
Чого нас можуть навчити ці помилки? Чи піддаються вони спільній класифікації і чи можна їх передбачити?
Якщо хочете заглибитись в тему і почитати результати цього цікавого дослідження, звернуть увагу на книгу С. Фінкельштейн «Помилки топ-менеджерів ведучих корпорацій», а я вам коротко привідкрию завісу: причинами таких помилок є людський фактор! А точніше – специфіка особистості менеджера.
Ось 7 звичок, якими були уражені менеджери-невдахи:
– Вони вважають, що вони самі і їх компанії не залежать від обставин, а навпаки – здатні підпорядкувати все своїй волі.
– Вони повністю ототожнюють себе зі своєю компанією, так, що перестають відрізняти власні інтереси від корпоративних.
– Вони не сумніваються в тому, що знають відповіді на всі питання і вражають оточуючих швидкістю і рішучістю, з якою вони знаходять вихід з найскладніших ситуацій.
– Вони добиваються від всіх членів своєї організації 100% підтримки своєї точки зору і безжально знищують тих, хто не згідний.
– Вони невтомні пропагандисти та іміджмейкери своєї компанії і основні свої зусилля спрямовують на формування сприятливої думки спільноти.
– Вони ставляться навіть до найскладніших перешкод як до незначних, які легко можна подолати.
– Вони без зайвих роздумів звертаються до тієї тактики або стратегії, яка колись вже забезпечила їм успіх.
Сподіваюсь, ви не впізнали тут себе? А якщо й так, то це вже перший крок до зміни курсу!