Чого може навчитись менеджер, гуляючи англійським парком.

Знаєте, в чому різниця між англійським і французькими парками?

Англійський парк – мальовничий, він відтворює природній пейзаж. Елементи людського втручання настільки непомітні, що складається враження, ніби такий парк створила сама природа.

Французький парк – графічний. В ньому спостерігаються чіткі, різкі лінії, досконало підстрижені дерева, які символізують перемогу людини над природою.

А знаєте, як прокладаються доріжки в англійському парку?
Люди самі прокладають стежки там, де зручно, а вже по цих протоптаних стежках дизайнери викладають покриття.
Такі стежки називаються «стежками бажань» і вони є практично в кожному спальному районі міста. Вони прокладаються людьми ніби в заперечення асфальтованим доріжкам, прокладеним комунальними службами.

Приміром, в моєму районі така стежка бажань позначена табличкою «прохід для свиней». Пішоходи наполегливо обходять цю табличку, тому що по цій натоптаній стежці зручніше і коротше дістатись до автобусної зупинки, хоча поруч пролягає симетричний тротуар.

До чого це я?
Іноді управління процесами в компанії нагадує саме такі графічні французькі парки.
Процеси, які видаються зручними і швидкими з ростом ієрархії видозмінюються і стають незграбними і незручними.

Як в компаніях зазвичай проходять зміни?
Менеджмент запрошує консультантів, які під виглядом вдосконалення часто пропонують радикальну зміну процесу. Такі експерименти рідко закінчуються реальною оптимізацією, але часто – зниженням ефективності і додатковим навантаженням (принаймні в період змін) та спричиняють звільнення виснажених працівників.

А якби замість введення процедур і обмежень спробувати вже на існуючі процеси накласти «покриття і дизайн», з мінімальним втручанням в те, що і так добре працює?
Останнім часом дуже багато говорять про корпоративну культуру як джерело розвитку компанії. Це справді так, саме організаційна культура визначає як довго компанія існуватиме на ринку, до яких розмірів виросте, наскільки стабільним і ефективним буде її життя.
Проводити втручання в корпоративну культуру з метою її змінити – небезпечний крок, адже змінити корпоративну культуру різко і радикально неможливо. За аналогією з «стежками бажань» її можна лише вивчити і використати з розумом, щоб надати гармонії всім бізнес-процесам.
«Не нашкодь» – саме за таким принципом ми здійснюємо дизайн корпоративної культури.
Більше інформації в розділі “Послуги”