Як стають керівниками.

Найбільша проблема компанії, що швидко розвивається – брак менеджерів-управлінців.
Що класика менеджменту називає навичками управління (або функціями менеджера)?
– Планування
– Організація
– Мотивація
– Контроль
Сюди ж можна додати
– прийняття рішень,
– комунікацію,
– управління командою і проектами,
– делегування і т.д.
Тобто все, що на думку повинен вміти і робити хороший керівник.
А звідки беруться ці навички?

Є 3 версії:
1. Хорошими керівниками народжуються і такий керівник управляє інтуїтивно. Так дійсно буває, коли управління побудовано на харизмі сильного лідера. Така людина, скоріш за все керівник і засновник компанії, справді не знає як саме йому вдається об’єднати людей і успішно управляти ними. Компанія, яку очолює харизматичний лідер схожа на «секту» в хорошому значенні цього слова. Всі чекають рішення лідера, йдуть до нього за мотивацією і справедливістю, порадою чи настановою. Така компанія може бути дуже ефективною, поки харизматичний лідер «за кермом» і згаснути вмить, як тільки лідер відійде від справ.

2. На керівника можна «вирости». Варіантів як «вирости» може бути кілька. Прийнятна і «екологічна» версія (варіанти спокусити, шантажувати, підсидіти не розглядаються) – в керівника можна вирости з хорошого спеціаліста.
Знайомтесь, це наш керівник Василь Іванович – заслужений майстер праці, знає на підприємстві кожну гайку і пройшов всі ланки від робочого до директора виробництва. Його всі бояться, тому що поважають і він найбільший авторитет для робочих. Він кричить матом на робочих, а що ж робити? люди такі – він так контролює процес, зате у нас порядок.
Знайома ситуація? Авжеж. Багато керівників саме так і виросли, із сумлінних спеціалістів. Якщо при цьому в них є природній дар лідерства (харизма, системне мислення), то цілком імовірно це буде справді хороший керівник-господар. Управляти він також буде інтуїтивно, а саме – на основі минулого досвіду. В ситуації, коли доведеться очолити інший колектив чи взяти більші функції імовірніше за все він буде неефективним. В силу негнучкості, незнання інших методів управління, звички.
Я знаю багато ситуацій, коли керівником призначали хороших виконавців і давали їм більші повноваження, але замість керувати процесом такі призначені керівники просто продовжували виконувати завдання замість підлеглих. Тому що призначаючи людина на посаду ми не можемо наказати їй бути хорошим керівником, якщо у неї немає відповідних амбіцій, знань, здібностей.

3. На керівника можна вивчитись (на тренінгу чи в бізнес-школі). Це рідкісний варіант і якщо людина обирає саме такий спосіб, це ознака свідомого підходу до вибору ролі керівника. Як мінімум, людина яка шукає знань про управління, розуміє, що їй цих специфічних (!) знань бракує. Навички управління – це справді специфічні навички, які потрібно розвивати і практикувати. Керівника не в своїй ролі або із браком знань про управління можна впізнати по фразам:
Я цього не вирішую
Це питання не до мене
Я не маю часу
Це неможливо
В нас завжди так було.
І так далі. За такою блокадою з слів криється бажання уникнути відповідальності, несміливість, некомпетентність або небажання виконувати управлінську функцію.
Звичайно, така поведінка унаслідується підлеглими і зовсім скоро можна отримати компанію в якій «ніхто нічого не вирішує» і «це неможливо».

То ж чи можна навчити управляти і чи варто інвестувати в навчання менеджменту? Моя думка – не просто можна, але й необхідно. Тренінги, читання спеціальної літератури, відвідування форумів і конференцій просто повинно бути практикою керівника любої ланки. Крім ключових знань як управляти такі заходи легко позбавляють від відчуття «я і так все знаю».
Спробуйте. #Це_простіше_ніж_здається

на фото команда менеджерів, які навчаються за програмою “Школі менеджера Next Level”
http://nextlevelcc.com.ua/wp-content/uploads/2018/02/Shkola-menedzhera_NextLevelCC.pdf