Пітер Друкер: 7 практик менеджера.

Серед світових гуру менеджменту – безліч осіб. Більш чи менш відомих, розрекламованих і скромних. Але всі вони єдині у відповіді на питання: хто найбільш впливова фігура в менеджменті?
Відповідь очевидна. Це – Пітер Друкер. Саме він винайшов менеджмент як науку, структурував інструменти менеджменту, , розклав по-поличках 4 функції керівника (планування, організація, мотивація, контроль). Він консультував General Motors, General Electric, Ford і мав вплив на хід історії, консультуючи парламент. Але феномен Друкера не в цьому, а в тому, що він був справжнім футурологом. Він передбачив стільки важливих речей в розвитку економіки і суспільства, що жоден з мислителів бізнесу не придумав досі нічого нового, що б не повторювало ідеї Друкера!
Не вірите? Почитайте його книги.
П. Друкер першим наголосив на важливості соціальної відповідальності бізнесу (лише зараз ми повільно усвідомлюємо цю ідею).
Він наполягав на ідеї розширити права робітників, звернути увагу на простих працівників компанії, в той час коли світ належав великим босам.
Друкер передбачив розвиток комп’ютерів далеко до Б. Гейтса.
А ще він тлумачив політикам, що держава повинна повернути голову в сторону приватного бізнесу – ідея, яка лише 20 років потому змінила Європу.
Лише одиниці знають, що окрім бізнес-книг, Друкер написав 2 художні романи і вів курс з японського мистецтва в університеті. Думаю широта інтересів, мислення за рамками професії і зробило Друкера таким передбачливим.

Ідеї Друкера прості, прикладні і актуальні. Ось 7 прикладів того, що кожен менеджер може зробити в своїй компанії:
1. Немає нічого більш безглуздого, ніж ефективно виконувати роботу, яку взагалі не потрібно виконувати.
Що робити: працівники не завжди усвідомлюють свій вплив на бізнес в цілому. Вони «просто роблять свою роботу» так, як їх навчили. Зверніть увагу не на операції і посади, а на бізнес-процес в цілому. Розпишіть процес покроково, приберіть з процесу все, що не створює цінності.
2. Результат досягається завдяки використанню сприятливих можливостей, а не за рахунок вирішення проблем.
Що робити: проблем немає лише в мертвих компаній. Замість того, щоб постійно гасити пожежі, думайте над можливостями. Повішайте на дверях свого кабінету табличку: «Хочеш доповісти про проблему? Одразу пропонуй 3 шляхи її вирішення». Поки працівники думають, ви розвиваєтесь – спілкуєтесь з розумними людьми, читаєте що відбувається в світі і фантазуєте крізь призму питання: «як я можу використати це для розвитку свого бізнесу?». 80% свого часу менеджер повинен присвячувати розвитку!
3. Більшість того, що ми називаємо «менеджмент» – ніщо інше як ускладнення роботи працівників.
Що робити: правила і процедури потрібні, але лише такі, які створюють ясність. Мозок людини не сприймає інструкцій більш, ніж на 10 пунктів. Перегляньте правила гри – є інструкції, які постійно порушують або ігнорують? Значить, щось не так з інструкціями, а не з людьми. І, заради Бога, припиніть натягувати на свою компанію будь-які моделі. Все має відбуватись органічно, зі здоровим глуздом. Пласка структура без правил – цікавий досвід, але це не значить що він підходить вам.
4. Залучення і утримання талановитих спеціалістів – ключова задача менеджера. Друкер називав їх knowledge workers – люди, які виділяються серед інших розумом, знаннями, сміливістю і творчими ідеями. Зараз їх називають талантами. Їм завжи є куди піти працювати.
Що робити: Якщо вам пощастило виростити і втримати таких працівників або залучити їх в свою команду, ставтесь до таких людей як до партнерів. Як тільки ви вирішили, що можете командувати такими працівниками, ви вже втратили їх. Гнучкі умови праці, довіра, повага, залучення у прийняття рішень – ось правильний стиль управління талантами.
5. Харизма для лідера – ніщо. Місія – от що важливо.
Три найбільш харизматичних лідера Гітлер, Сталін, Мао принесли в світ страждання. Лідеру важливо сповідувати правильні цінності – думати в контексті користі суспільству і майбутньому.
Що робити: працювати над своїм особистим і духовним розвитком та показувати приклад своїй команді. Бізнес – це завжди відображення особистості його лідера, як дитина – відображення батьків. “Що важливо для мене і чому? Як я і моя компанія можемо приносити користь світу?” – ось питання для лідера.
6. Будь яке рішення – ризиковане. Рішення – це використання ресурсів при невідомому заздалегідь результаті.
Що робити: пам’ятати, що рішення можна вважати прийнятим лише тоді, коли ви знаєте, що конкретно робити, як і коли перевірити результат і коли слід зупинитись.
7. Ефективні компанії існують для того, щоб задовольняти клієнтів. Всім відома ідея «клієнт платить зарплату працівникам». Цікаво, чи всі ваші працівники її розділяють?
Що робити: регулярно запитувати в людей «хто є твоїм клієнтом? яку цінність твоя робота приносить клієнту?». Так ви побудуєте культуру орієнтовану на результат.

Спробуйте!
#це_простіше_ніж_здається